Το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκόπευε στην επιμόρφωση ενήλικων μεταναστών με άμεσο στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους γνώσεων και δεξιοτήτων στην ελληνική γλώσσα και απώτερο στόχο την ενίσχυση της ενταξιακής διαδικασίας της εν λόγω ομάδας.
Η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και της ιστορίας διαμεσολαβεί έτσι ως προς την πρόληψη και αντιμετώπιση του κινδύνου του κοινωνικού αποκλεισμού και την ουσιαστικότερη και ενεργή ένταξη των μεταναστών και των οικογενειών τους, στην ελληνική κοινωνία. Παράλληλα, η ανάπτυξη γνώσεων σε σχέση με την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε οι μετανάστες κάτοχοί τους να χειρίζονται ένα επαρκές σύνολο γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων, απολύτως απαραίτητων για τη συνεχιζόμενη κοινωνική, οικονομική, πολιτισμική και πολιτική ένταξή τους στη χώρα υποδοχής, που ωφελεί τόσο τους ίδιους και τα προσωπικά – επαγγελματικά τους σχέδια για τη ζωή τους στην Ελλάδα, όσο και την ίδια τη χώρα, καθώς με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες, η θέληση και οι προϋπάρχουσες γνώσεις τους, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα, η ανταγωνιστικότητα και η κοινωνική συνοχή.
Η Εταιρεία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου είχε την επιστημονική ευθύνη υλοποίησης του Έργου. Πιο συγκεκριμένα η ΕΜΕΑ ανέλαβε τη γενική εποπτεία και την επιστημονική επίβλεψη των σεμιναρίων, τον συντονισμό και την παρακολούθηση της ομάδας συγγραφής του εκπαιδευτικού υλικού, την επιλογή των εκπαιδευτών, και την αξιολόγηση έργου.
Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, τη Γενική Γραμματεία Πληθυσμού & Κοινωνικής Συνοχής, τη Γενική Διεύθυνση Μεταναστευτικής Πολιτικής & Κοινωνικής Ένταξης, τη Διεύθυνση Κοινωνικής Ένταξης -στο πλαίσιο του Ετήσιου πρόπγράμματος 2011 του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ένταξης Υπηκόων Τρίτων Χωρών.